wtorek, 29 listopada 2011

AndroidPlay - część 4: Czworokąty i tekstury

Wstęp.

W poprzedniej części stworzyliśmy aplikację wyświetlającą trójkąt. Teraz przyszedł czas na teksturowanie - bo co by to była za gra, gdyby wyświetlała tylko różnokolorowe figury - dawno temu może by to przeszło, ale nie dziś.

niedziela, 2 października 2011

AndroidPlay - część 3: Wprowadzenie w OpenGL ES 1.0/1.1 - rysujemy trójkąt

Wstęp.

System Android posiada wsparcie dla OpenGL ES w wersji 1.0/1.1 oraz 2.0 (Od wersji Android 2.2 - API level 8). Mamy do niego dostęp albo poprzez androidowe API, albo przy użyciu Android NDK (Native Development Kit), gdzie odwołujemy się bezpośrednio do funkcji OpenGL ES. Będziemy korzystać z tego, co oferuje nam API. Na chwilę obecną emulator nie wspiera OpenGL ES, dlatego do testowania kodu potrzebujemy fizycznego urządzenia. Opis konfiguracji urządzenia i systemu operacyjnego znajduje się w tej części tego kursu. Będę starał się omawiać używane funkcje OpenGL, ale po szczegóły odsyłam do innych źródeł.

wtorek, 27 września 2011

KnowladgeBlackBelt


O knowledgeblackbelt.com dowiedziałem się z wpisu Jacka Laskowskiego na jego blogu. Zaciekawiony zarejestrowałem się - było to, jak mi przypominają na moim profilu, miesiąc i 10 dni temu. Tak zacząłem przygodę z tym serwisem, wtedy jeszcze nazywał się BlackBeltFactory. Dziś udało mi się zdobyć pomarańczowy pas, co otwiera mi drogę do wielu egzaminów i aktywniejszego uczestniczenia we współtworzeniu społeczności. Z tej okazji chcę się podzielić informacjami na temat tego fajnego przedsięwzięcia.

sobota, 24 września 2011

AndroidPlay - część 2: Hello Android!

Pierwszym programem w książkach czy kursach jest program Hello world, tak też będzie w przypadku tego kursu - napiszemy prostą aplikację, która wypisze na ekranie napis "Hello Android!". Do dzieła!

Tworzymy projekt.
  1. W menu Eclipse wybieramy File > New > Project...
  2. Na liście przechodzimy do folderu Android i wybieramy Android Project.
  3. Uzupełniamy odpowiednie pola: 
  4. Build Target to wersja platformy Android pod którą będzie kompilowany projekt. Musi być mniejsza lub równa wersji platformy używanej przez nasze urządzenie lub AVD (Android Virtual Device).

piątek, 23 września 2011

AndroidPlay - część 1: Podstawy systemu Android

W tej części kursu zobaczymy, co tam ten zielony robocik ma pod maską. Pisząc oprogramowanie na daną platformę warto znać podstawy jej zachowania. Zawarta tutaj wiedza, to totalne streszczenie, dlatego jeżeli chcesz wiedzieć więcej musisz zaglądnąć np. do dobrej książki, albo na stronę developer.android.com.

czwartek, 22 września 2011

AndroidPlay - część 0: Przygotowanie środowiska Eclipse

Wybieramy środowisko Eclipse, bo myślę, że ma największe wsparcie ze strony twórców Androida, którzy trzymają pieczę nad swoją wtyczką do niego. Rozpoczęcie pracy z Androidem jest bardzo przyjemne i proste, potrzebujemy:
  • środowiska programistycznego Eclipse (zaleca się używanie wersji Classic, for Java Developers lub for Java EE Developers) - pobierz.
  • zainstalowanego JDK.
  • android SDK odpowiedniego dla naszego systemu - pobierz.
  • pluginu ADT (Android Development Tools) w Eclipse (instalacja z poziomu Eclipse)

wtorek, 20 września 2011

Tydzień pod znakiem Androida

Kilka dni temu skończyłem prace nad projektem JAutomaton, pisałem tam w odpowiedzi na komentarz Seba, że czas wziąć się za coś nowego. Niedawno kupiłem sobie HTC Wildfire S, co skłoniło mnie to do zainteresowania się platformą Android. W końcu fajnie by było zaprogramować sobie coś na swój telefon, mam rację?