Wstęp.
W poprzedniej części stworzyliśmy aplikację wyświetlającą trójkąt. Teraz przyszedł czas na teksturowanie - bo co by to była za gra, gdyby wyświetlała tylko różnokolorowe figury - dawno temu może by to przeszło, ale nie dziś.
wtorek, 29 listopada 2011
niedziela, 2 października 2011
AndroidPlay - część 3: Wprowadzenie w OpenGL ES 1.0/1.1 - rysujemy trójkąt
Wstęp.
System Android posiada wsparcie dla OpenGL ES w wersji 1.0/1.1 oraz 2.0 (Od wersji Android 2.2 - API level 8). Mamy do niego dostęp albo poprzez androidowe API, albo przy użyciu Android NDK (Native Development Kit), gdzie odwołujemy się bezpośrednio do funkcji OpenGL ES. Będziemy korzystać z tego, co oferuje nam API. Na chwilę obecną emulator nie wspiera OpenGL ES, dlatego do testowania kodu potrzebujemy fizycznego urządzenia. Opis konfiguracji urządzenia i systemu operacyjnego znajduje się w tej części tego kursu. Będę starał się omawiać używane funkcje OpenGL, ale po szczegóły odsyłam do innych źródeł.
System Android posiada wsparcie dla OpenGL ES w wersji 1.0/1.1 oraz 2.0 (Od wersji Android 2.2 - API level 8). Mamy do niego dostęp albo poprzez androidowe API, albo przy użyciu Android NDK (Native Development Kit), gdzie odwołujemy się bezpośrednio do funkcji OpenGL ES. Będziemy korzystać z tego, co oferuje nam API. Na chwilę obecną emulator nie wspiera OpenGL ES, dlatego do testowania kodu potrzebujemy fizycznego urządzenia. Opis konfiguracji urządzenia i systemu operacyjnego znajduje się w tej części tego kursu. Będę starał się omawiać używane funkcje OpenGL, ale po szczegóły odsyłam do innych źródeł.
wtorek, 27 września 2011
KnowladgeBlackBelt
O knowledgeblackbelt.com dowiedziałem się z wpisu Jacka Laskowskiego na jego blogu. Zaciekawiony zarejestrowałem się - było to, jak mi przypominają na moim profilu, miesiąc i 10 dni temu. Tak zacząłem przygodę z tym serwisem, wtedy jeszcze nazywał się BlackBeltFactory. Dziś udało mi się zdobyć pomarańczowy pas, co otwiera mi drogę do wielu egzaminów i aktywniejszego uczestniczenia we współtworzeniu społeczności. Z tej okazji chcę się podzielić informacjami na temat tego fajnego przedsięwzięcia.
sobota, 24 września 2011
AndroidPlay - część 2: Hello Android!
Pierwszym programem w książkach czy kursach jest program Hello world, tak też będzie w przypadku tego kursu - napiszemy prostą aplikację, która wypisze na ekranie napis "Hello Android!". Do dzieła!
Tworzymy projekt.
Tworzymy projekt.
- W menu Eclipse wybieramy File > New > Project...
- Na liście przechodzimy do folderu Android i wybieramy Android Project.
- Uzupełniamy odpowiednie pola:
piątek, 23 września 2011
AndroidPlay - część 1: Podstawy systemu Android

czwartek, 22 września 2011
AndroidPlay - część 0: Przygotowanie środowiska Eclipse
Wybieramy środowisko Eclipse, bo myślę, że ma największe wsparcie ze strony twórców Androida, którzy trzymają pieczę nad swoją wtyczką do niego. Rozpoczęcie pracy z Androidem jest bardzo przyjemne i proste, potrzebujemy:
- środowiska programistycznego Eclipse (zaleca się używanie wersji Classic, for Java Developers lub for Java EE Developers) - pobierz.
- zainstalowanego JDK.
- android SDK odpowiedniego dla naszego systemu - pobierz.
- pluginu ADT (Android Development Tools) w Eclipse (instalacja z poziomu Eclipse)
wtorek, 20 września 2011
Tydzień pod znakiem Androida

Subskrybuj:
Posty (Atom)